Snart lov

Nu är det bara 2 lektioner kvar imorn och sen är det loooov! Det ska bli väldigt skönt och jag hoppas att jag faktiskt gör lite saker på det här lovet till skillnad från hur det brukar bli. Några kompisar kanske ska ha ngn liten Halloween sak men det är inget bestämt än! Jag ska iaf läsa del 2 i hunger games serien som jag fick låna av skolan. Fråga mig inte varför jag ska läsa en bok men det kändes mysigt och rätt att göra såhär i höstmörkret!
 
Idag hade vi en snabb skoldag med några speciella saker. Vi hade svenskaprov om satslära som gick lätt och sen så hade vi en debatt på engelskan om hurvida man borde äta kött eller inte. Jag var för köttätande och det kändes helt fel! Jag tycker egentligen inte om allt köttätande och om jag får veta vad det är som ligger på min tallrik så kan jag verkligen inte äta det! Fast jag kan tyvärr inte säga vad som är så hemskt med det! Det är bara äckligt...
Mitt när jag höll på och prata som mest så gick brandalarmet fast det hördes inte utan en lärare kom och sa åt oss att vi var tvungna att gå ut. Mitt i allt kaos när vi stod där ute och frös så började det småsnöa! Årets första snö! Det var så lite att det mesta smälte innan det nuddade marken men det var ändå häftigt på något sätt!
 
Såhär glad blev tydligen den Marielle över att få slippa lite lektionstid...!
 
 
Sen efter skolan så spelade jag saxofon och efter det så sa Nathalie och Emelie att de ville följa med på min tennisträning sen och testa spela lite tennis. Jag åkte hem och bytte om en snabbis och sen så var de där med oss när vi tränade. Tyvärr så spelade dem inget utan satt bara och tittade på... Så jag tror inte att det blev någon vidare rolig timme för dem men sen hände det speciella! När vi kom ut ifrån tennishallen efteråt så såg vi att marken, taken och allt var helt vitt! Under den timmen vi hade spelat så hade det tydligen hunnit gå ifrån helt tort och mörkt till alldeles vitt och vinterlikt! Vi blev så glada att vi hade ett litet random snöbollskrig där utanför ett tag! Jag blev alldeles kall och snöig men det var ändå väldigt kul! Innan vi gick så gjorde vi en liten snögubbe och jag snodde vår tränares mössa och satte på snögubben! Jag tyckte iaf att han vart jättesöt! Av någon anledning fick han en "svans" innan allt var klart...
 
 
När jag kom hem sen så var jag så iskall att jag knappt kände tårna och fingrarna! Det var verkligen så otroligt kallt i snön! Så jag letade upp allt varmt jag kunde hitta och satte mig under en filt vid datan och kollade på Shane Dawson klipp i nån timme! Brrr..!
 
Bara för att jag hade tråkigt och var överlycklig över att ha hittat min snood!
Och jag har ingen aning varför det ser ut som att jag har läppstift..........! Hahah!
 

Kommentarer

Lämna ett avtryck här:

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?

Vad ville du då? ^^

Trackback
RSS 2.0