Kort dag

Idag så hade vi bara 2 lektioner och sen fick vi gå till ett gymnasium och lyssna på lite information mm. Det var rätt så förvirrande och lite dåligt förberett kändes det som eftersom att rundvisningen gick fram och tillbaka och hit och dit! Men vi fick iaf höra lite mer saker om IB programet som jag funderar på att gå. Det verkar riktigt bra men samtidigt så vet jag att det blir svårare på ett annan sätt eftesom att all undervisning sker på engelska och att upplägget är väldigt annorlunda. Det skulle dock verkligen hjälpa till om man vill ut i världen, vilket jag vill.
 
Efter det så var jag hemma en stund innan jag skulle tillbaka till skolan för att ha utvecklingssamtal. Det gick bra och vi kom fram till att jag borde prata med lärarna och fråga efter vad jag ska göra för att komma dit jag vill så det ska jag försöka tänka på nu! Det märks så tydligt att det inte är långt kvar till gymnasiet nu. Ibland känns det som att inte en enda dag går utan att någon pratar om det eller frågar om man har tänkt något på det. Det är självklart bra att alla lägger ner så mycket tid på det eftersom att det är ett väldigt viktigt val som måste göras snart men ibland så känns det bara lite för mycket. Det vore ju dumt om man tröttnar på gymnasiet innan man äns har hunnit börja där... Det finns två-tre program som jag funderar mellan och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Teknik, IB och Ekonomi. Teknik är jag hyfsat säker på att jag inte vill gå så då blir det fakitskt bara två program kvar.
 
Ekonomi eller IB!?

Kommentarer

Lämna ett avtryck här:

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?

Vad ville du då? ^^

Trackback
RSS 2.0