Kakor och tårta

Idag på eftermiddagen så var jag, Marielle och Johan ute och sålde kakor i några timmar. Det regnade och var kallt men vi fick iaf sälja ett antal! Vi hade väldigt mycket otur i början men det gick bättre sen. När jag kom hem så bakade jag en chokladkaka med dumle i som vart seg och god men tyvärr rätt så platt och ful... 
 
 
Sen på kvällen så ringde min syster och jag pratade lite med henne. Hon påminde mig om att jag inte hade sett The Hunger Games och borde göra det så en timme senare så satt jag framför tvn med Dr Pepper, chips och en lång härlig film framför mig! Hon tvingade mig att läsa boken för någon månad sen vilket var väldigt underligt eftersom att jag aldrig brukar läsa böcker men hur som helst så läste jag hela den och den var verkligen otroligt bra! Jag fick den på fredag kväll när mamma kom hem med den och på söndag kväll så hade jag läst ut den för att den var så bra!
Filmen var inte riktigt lika bra som boken då den uteslöt många delar som jag tyckte gjorde den så bra och filmen verkade vara mer inriktad på att vara en underhållande och spännande film än samhällskritisk. Det var dock absolut en väldigt bra film! Man missade mycket som de valde att inte ta med i filmen men som fanns med i boken och det tyckte jag var väldigt synd men jag förstår att det inte "passade in" helt.
 
Den här historian har fått extremt mycket uppmärksamhet och jag kan hålla med om att det är en intressant och spännande historia men jag tycker att det är lite överdrivet hur stort det har blivit. Att ha hunger games inspererade smycken och kläder känns konstigt och jag fattar inte varför så många känner så otroligt starkt för det att de blir helt galna i det. Men alla tycker ju olika och det är ju trots allt en väldigt smart historia!
 

Kommentarer

Lämna ett avtryck här:

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?

Vad ville du då? ^^

Trackback
RSS 2.0